Pozdrowienia z Pragi!

Niemal rok już minął od mojej poprzedniej, zagranicznej podróży. Ten kwietniowy urlop planowaliśmy od bardzo, bardzo dawna. Ostatni czas był i wciąż jest bardzo intensywny, ale chociaż obowiązki wcale nie zniknęły, to czasem trzeba powiedzieć stanowczo: chwila, moment, przerwa – czas odpocząć! Za cel podróży wybraliśmy sobie Pragę, którą odwiedzić chciałam chyba od zawsze.

Mam odczucie, że znalazłam się tutaj totalnie „nieprzygotowana”, bo przed innymi wcześniejszymi wyjazdami pilnie studiowałam przewodniki i czytałam na różnych blogach relacje z podróży do danego miasta, zapisując sobie wszystkie istotne informacje i warte odwiedzenia miejsca. Tym razem nasze myśli do ostatniej chwili pochłonięte były innymi sprawami. W poniedziałkowy poranek po prostu wsiedliśmy do samochodu i wyruszyliśmy.

No i jesteśmy! Za nami pierwszy dzień i pierwsze „wstępne” rozeznanie. Powłóczyliśmy się trochę po Starym Mieście, przespacerowaliśmy się w okolicach Mostu Karola. Wszystkie ciekawe miejsca wciąż przed nami i… muszę przyznać – liczę trochę na Waszą pomoc. Jeśli byliście w Pradze i możecie polecić nam te najciekawsze, najbardziej warte odwiedzenia miejsca (niekoniecznie prosto z przewodnika), to będę naprawdę wdzięczna! Linkowanie do relacji z podróży również dozwolone. Przed nami jeszcze kilka intensywnych dni.

Praga, Stare Miasto - Designyourlife.pl

Czuję się trochę jak jakaś nawiedzona fotografka – robię zdjęcia kilkoma aparatami po kolei, zmieniam obiektywy do iPhona (ostatni hit z Biedronki, super zabawka), a w co ciekawszych miejscach wyciągam z torby Polaroida Fuji. Oczywiście usiłuję też nie zapominać o nagrywaniu materiałów video. Chwilami brakuje mi rąk na to wszystko… tyle pięknych miejsc i wszystkie pragnęłabym zatrzymać w kadrze, a jeszcze chciałoby się też czasem tak po prostu iść przed siebie i patrzeć… nie tylko przez obiektyw aparatu.

Praga - Designyourlife.pl

Moje pierwsze wrażenia z Pragi są jak najbardziej pozytywne. Jest naprawdę przepięknie! Po powrocie z pewnością przygotuję dla Was fotorelację ze wszystkich ciekawych miejsc, które uda się nam odwiedzić.

Praga, Most Karola - Designyourlife.pl

To na razie tyle, czas wyruszać na miasto!

• W zeszłym roku byłam w Pradze na zorganizowanej wycieczce i zobaczyłam wiele ciekawych miejsc. Polecam szczególnie Złota uliczkę i jej okolice :)

• Dzisiaj rozpadało się niestety, więc zostawimy ją sobie na jutro :)

• Polecam się po prostu zgubić. W ten sposób natrafiliśmy zupełnie przypadkiem na muzeum alchemii i muzeum legend praskich. Do tego można załapać się na ciekawe wystawy. Nie wiem czy mieliśmy szczęście, ale udało się nam zobaczyć prace Salvadora Dali’ego i Muchy. Praga jest świetna! Smażony ser i kiełbaski.

• Gubienie się jest najlepsze, stale praktykuję! Kiełbaski już były, dzisiaj będzie ser :))

• Kasia Sz

Zazdroszczę! Ja byłam tam już ho ho pewnie 2 lata temu (nie pamiętam nawet xD). Ale to był tylko jeden dzień, więc też zbyt dużo nie zobaczyłam… Poza miejscami, które podałaś, byłam jeszcze w takich pięknych ogrodach, których oczywiście nazwy nie znam ;(

• Praga jest wspaniała! Tyle pięknych miejsc.. chętnie znowu bym się wybrała, ale podróż z tysiącem zakrętów.. jest dla mnie trochę przerażająca, aby znowu to przeżyć :(

• ilo

Proponuję w Google Grafika wrzucić „clementinum prague” i samemu sprawdzić, czy ma się ochotę zobaczyć to miejsce na żywo. Mimo że do środka wejść nie można i oglądamy wnętrze jedynie przez szeroko otwarte drzwi, to na mnie zrobiła ogromne wrażenie :)

• Zazdroszczę, sama chętnie bym się wybrała tam pozwiedzać! :)

• Justyna

Klasztor na Strahovie (biblioteka i sala filozofów) http://www.strahovskyklaster.cz/, obok było iedyś muzeum, które zwiedzało się „po ciemku” tylko dotykając eksponaty
    Koniecznie „U Fleku” – najlepsze piwo w Pradze! http://ufleku.cz/
    Tańczące fontanny http://www.krizikovafontana.cz/
    Bardzo podobał mi się Wyszehrad – mało osób już odwiedza to miejsce (przepiękny stary cmentarz!!!)
    Warto wjechać na górę Petrin i wejść na mini wieżę – przepiękne widoki (obok wierzy jest chyba labirynt luster)

• Polecam się po prostu przejść malowniczymi uliczkami w centrum :) Niestety praskie małe Fashion Museum zostało zamknięte, a tam też było warto zajrzeć.

• Wera

Jej, nawet nie wiesz, jak mi ten twój wyjazd „pasuje”! :D Za miesiąc sama wyjeżdżam do Pragi, i też jestem kompletnie „zielona”, więc chętnie skorzystam z twoich oraz innych czytelników doświadzeń! ^^

• marissaPP

wybrałaś idealną porę na odpoczynek, jak sobie pomyślę, że niedługo sesja, to Twoje zdjęcia aż bardziej cieszą moje oko ;)

• Kasia

Praga jest na mojej liście miast, które chcę odwiedzić, więc chętnie przeczytam Twoją relację :) Miłego pobytu!

• W Pradze mieszkam jedną nogą ;) tam trzeba po prostu pobyć, nie zwiedzać ;) Petrin Hill wiosną polecam. I wiem, że w nocy burza była ;) Pozdrawiam.

• asiaya

Zgadzam się! Po 5 latach nadal nie było mi dosyć i co roku wracam do Pragi na kilka dni. Mam nadzieję, że kiedyś tam jeszcze raz zamieszkam :)

• Praga bardzo mi się podobała jak byłem tam na weekend jakieś 18 lat temu z rodzicami. Ale teraz patrzyłbym na nią zdecydowanie inaczej i z innej perspektywy.

• Uwielbiam Pragę, byłam tam w styczniu i było cudownie, piękne widoki, klimatyczne restauracje, miasto do którego chce się wracać, coś pięknego :) życzę udanego wyjazdu i odpoczynku :) n=

• Mariola

Zawsze podobało mi się to miasto widzę że czas na nią. Pozdrawiam Mariola

• karolina li

Pragę pokochałam od pierwszej mojej wycieczki tam :) Byłam już trzy razy, i te widoki nigdy mi się nie znudzą. To magiczne i przepiękne miasto :) Ile jechaliście autem? Bardzo jestem ciekawa, jestem z Zabrza, więc mieszkam niedaleko Ciebie, i nigdy nie wpadłam na pomysł, żeby zaplanować samemu taki wyjazd, drogę, noclegi… a wtedy przyjemność zwiedzania jest na pewno meeega lepsza ;) Miłego urlopu Ci życzę! :)

• agnierszak

Planowałam Pragę na majówkę, ale jak to z planami bywa, wyskoczyły inne opcje ;)
    Mam ogromniastą prośbę, czy mogłabyś dać znać jakimi aparatami obfotografowujesz Pragę? :)
    Pięknej pogody! :)

• Piekne zdjecia :)

• Praga jest piękna! Jestem bardzo ciekawa kiedy mi się uda z powrotem odwiedzić europejskie strony hehe

• Małgosia

Praga to moje ukochane miejsce. Jeżdżę tam, kiedy tylko mam czas i za każdym razem odkrywam nowe miejsca. Gdy będziecie na Hradčanach, to polecam Browar przy klasztorze na Strahovie – piwo IPA jest niesamowite! Trudno mi wymienić miejsca, które musicie zobaczyć, bo tam trzeba zobaczyć wszystko! :) Jako że jedzenie to moja pasja, to łatwiej jest mi podać praskie knajpki. Pisałam o nich tutaj: https://ihavebreak.wordpress.com/2015/03/25/10-miejsc-w-pradze-ktore-musisz-odwiedzic/

• Anna

Spodobał mi się pomysł wynajmowania mieszkania z airbnb, czy ktoś jeszcze ma doświadczenia w tym temacie. Czy to jest bezpieczne np. w Lizbonie.

• Kaśka

Ja wynajmowałam w Paryżu – super sprawa :) Pozdrawiam!

• Ula

Jasne, że jest bezpieczne, tylko zwracaj też uwagę na recenzję ludzi u których chcesz wynając pokój/mieszkanie

• Super! Bawcie się dobrze! Praga jest pięęęęękna!!!

• Piękne miejsce i przeurocza Ty!

• Paula

Polecam dzielnice Žižkov, jest tam mnóstwo fajnych knajp jak na przykład U vystřeleneho oka lub u Slovanské lipy. Jest także kocia kawiarnia!

• Magda
  • Z niecierpliwością czekam na relację! Osobiście za tydzień wybieram się do Pragi, nigdy tam nie byłam, więc wszelkie wskazówki mile widziane. A tymczasem – wypoczywaj :)

• Kiedyś pisałam o 10 rzeczach niezbędnych w domu po przeprowadzce, zerknij :)

• Ja na nowo zakochałam się w Pradze w miniony weekend, wiosną jest naprawdę przepiękna!