Jak urządzić miejsce do pracy i nauki w domu?

Idealne miejsce do pracy w domu zlokalizowaliśmy, rzecz jasna, w specjalnym, przeznaczonym do tego pomieszczeniu, z dużą ilością naturalnego światła, z dala od wszelkich zakłóceń i oczywiste jest również to, że za oknem mamy wyjątkowy, inspirujący widok. Macie tak u siebie? Jeśli tak, to zazdroszczę! Jeśli nie, to nie ma co się martwić na zapas. W dzisiejszym poradniku pokażę Wam jak można urządzić sobie w domu przyjemne i wygodne miejsce do pracy i nauki.

Lokalizacja miejsca pracy

Pisząc „miejsce pracy” (i nauki!) mam na myśli nasze „centrum dowodzenia”, a nie konkretne pomieszczenie. Dobrze, by znajdowało się w odosobnieniu i pozwalało nam na skupienie. Jeśli dysponujecie w domu oddzielnym pokojem na domowe biuro, to macie po prostu ułatwione zadanie.  Najprawdopodobniej będziecie też mieli możliwość ustawienia biurka w sposób najbardziej korzystny, a nie tam…. gdzie się zmieści. Jakie ustawienie biurka będzie najlepsze?
 
Prostopadle do okna i w taką stronę, by nie przesłaniać sobie obszaru pracy ręką, którą piszemy. Takie ustawienie względem okna jest w szczególności istotne dla osób, które pracują nie tylko przy komputerze. Uczniowie, studenci, kreatywne dusze – to do Was.
• Jeśli zmuszeni jesteśmy ustawić biurko wprost pod oknem, to musimy pomyśleć o zamontowaniu rolety lub żaluzji, bez tego światło będzie nas oślepiać i męczyć oczy (nawet, jeśli w pierwszej chwili nie będzie to odczuwalne).
Przesłonięcie okna przyda się również wtedy, gdy widok za oknem jest rozpraszający, bo za dużo się na zewnątrz dzieje itp.
• Dobrze jest tak ustawić biurko, by siedząc przy nim mieć widok na drzwi wejściowe. Siedzenie tyłem do drzwi powoduje dyskomfort (i to nie tylko wtedy, gdy zajmujemy się nie tym, czym powinniśmy), ponieważ musimy się odrywać od pracy czy nauki, chcąc sprawdzić, czy ktoś wchodzi. Czasami oczywiście nie da się inaczej, trudno – zawsze kierujmy się przy urządzaniu po prostu zdrowym rozsądkiem.
• Jeśli pracujemy przy komputerze unikajmy ustawiania monitora ekranem do okna, bo wszystko będzie się nam w nim odbijało. Jeśli nie ma innej opcji, to – jak wyżej – roleta.
• Staramy się jak najbliżej ustawić dodatkowe szafki i regały, by móc swobodnie sięgać na półkę, czy do drukarki bez konieczności nieustannego wstawiania.
Biuro Designyourlife.pl
 

Odpowiednie biurko, krzesło i oświetlenie

Wygodne biurko do pracy – wg norm – powinno mieć ok. 120-160cm długości oraz ok. 70-80cm głębokości. Te „uczniowskie” spotykane na co dzień raczej bywają mniejsze… Blat standardowo powinien być na wysokości 73-75cm, przy czym osoby wysokie mogą się zdecydować na wyższy, nawet 80cm lub o regulowanej wysokości.
 
Istotne jest to, byśmy siedząc na krześle (standardowa regulowana wysokość siedziska to 38-55cm) mieli wygodnie położone na podłodze stopy, a kolana pod kątem prostym. Dużo zależy więc od naszego wzrostu… a także osobistych preferencji, aczkolwiek o właściwej postawie warto jest pamiętać. Na nogi pod blatem potrzebujemy dla wygody ok. 60-70cm miejsca, a jeśli pracujemy przy laptopie, to staramy się mieć kolana jak najgłębiej wsunięte pod biurko.
biurka

Zdjęcia: 1, 2, 3

 
Czy biurko musi być… biurkiem? Niekoniecznie! Jeśli urządzamy sobie w domu miejsce, by posiedzieć z laptopem od czasu do czasu, zająć się rachunkami itp., to być może wystarczy nam przygotowany odpowiednio blat toaletki, zamykany sekretarzyk, czy niewielki stolik. 
biurka

Zdjęcia: 1, 2, 3

 
Jeśli pracujemy po zmroku, to pamiętajmy o dobrej lampie biurkowej, szczególnie gdy czytamy, czy wykonujemy jakieś kreatywne projekty (rysujemy, malujemy, wycinamy, kleimy…). Starajmy się również nie pracować w pomieszczeniu, w którym jedynym źródłem światła jest ekran naszego komputera. O wiele lepiej pracuje się przy świetle bardziej zróżnicowanym i mocniej rozproszonym.
krzesla i lampy

Zdjęcia: 1, 2, 3, 4

 

Komfort naszej pracy

• Najlepiej pracuje się przy biurku o blacie drewnianym lub z płyty. Jeśli więc blat naszego stołu jest szklany lub metalowy, czyli zimny, to warto zaopatrzyć się w skórzaną, biurkową podkładkę.
•  Intensywnie eksploatowany laptop (i nasz kręgosłup również!) będzie wdzięczny za specjalną podstawkę zapewniającą mu odpowiednią pozycję i lepszą wentylację.
• Panele podłogowe dobrze jest zabezpieczyć plastikową lub gumową matą – po niej lepiej się jeździ krzesłem na kółkach.
• Na komfort pracy ma wpływ również temperatura w pomieszczeniu, która powinna być na poziomie ok. 21 stopni. Ja jestem zmarzluchem, więc pewnie nieźle bym przy takiej temperaturze zmarzła.
podkladki pod laptopa

Zdjęcia: 1, 2, 3, 4, 5

 

Organizacja w miejscu pracy

Porządek w miejscu, w którym pracujemy i uczymy się to podstawa. W zależności od tego czym się zajmujemy, potrzebujemy mieć pod ręką różną ilość elementów – jednym wystarczy tylko laptop z myszką, a inni potrzebują ogromnej sterty książek, zeszytów i papierów. Przeróżne systemy mają nam to utrzymanie porządku umożliwić, czyli: szafki pod blatem – najlepiej z szufladami, półki, organizery biurkowe, segregatory, niewielkie szufladki i pudełeczka oraz masa innych gadżetów, na temat których można by stworzyć osobnego posta. Grunt, to mieć pod ręką najpotrzebniejsze rzeczy.
 
A wiecie, co ostatnio dobrze się u mnie spisało? Skrzynka, którą pokazywałam Wam w ostatnim zakupowym poście. Ustawiłam ją przy na blacie (jest dosyć duży), dzięki czemu mam pod ręką najpotrzebniejsze książki i dodatkowy poziom na układanie przydatnych gadżetów. Mam zamiar dokupić ich jeszcze kilka i ułożyć sobie cały biurowy regał. 
organizacja w miejscu pracy

Zdjęcia: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

 

Indywidualny charakter naszego miejsca pracy

Biurko, krzesło i wszystkie znajdujące się w naszym miejscu pracy i nauki elementy mają przede wszystkim podobać się NAM. W końcu nie rządzą nimi żadne korporacyjne zasady (to jedna z zalet pracy w domu!). Dobrze jest trzymać się pewnych zasad związanych z ergonomią, czy np. psychologią koloru, ale tak naprawdę, to u siebie możemy sobie poszaleć. Nie musimy przecież przejmować się tym, że to pomarańczowy i żółty (a nie nasz ukochany fiolet!) uważa się za najbardziej korzystne dla koncentracji i sprzyjające wysiłkowi umysłowemu kolory. Nikomu innemu nie będzie przeszkadzał przecież NASZ kreatywny bałagan na blacie (albo i w całym pokoju), ani kolaż ze zdjęć najbliższych tuż obok biurka.
dodatki biurowe

Zdjęcia: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Moim ulubionym elementem na biurku są… kwiaty (bardzo potrzebne) :) Staram się zawsze mieć gdzieś obok mały, świeży bukiecik. Nic mi lepiej (oprócz kota Rysia, oczywiście) nie poprawia nastroju. Kto śledzi mnie na Instagramie, to wie, że nie ściemniam. Ostatnio królują u mnie róże i goździki.
Biuro Designyourlife.pl
  
PS. Zauważyliście jakąś różnicę przy czytaniu dzisiejszego wpisu? Ale tak szczerze – zauważyliście, że akapity tekstu są równe z szerokością zdjęć? Wcześniej były wcięte, bo krótsze wersy podobno o wiele wygodniej i szybciej się czyta. Postanowiłam trochę poeksperymentować. Zastanawiam się czy te dłuższe wersy wpłynęły bardzo niekorzystnie  na komfort czytania? Z góry dzięki za feedback!
 
PS. nr 2:  powyższy PS nr 1 już nieaktualny, ponieważ 28.09.2014 został zupełnie zmieniony szablon bloga.
  • Magda

    Zdecydowanie lepiej się czyta, irytowały mnie te nierówne długości.

    Dzięki za inspirację! :) Przed nadchodzącym rokiem akademickim, a co za tym idzie – także pisaniem magisterki, dobrym pomysłem jest reorganizacja miejsca do pracy. Pozdrawiam!

  • To pierwsza rzecz, którą zauważyłam :-)
    Pomyślałam, uff, wreszcie szersze akapity (równe ze zdjęciami). Przydałoby się jeszcze justowanie i będzie idealnie ;-)

    • Justowanie tekstów w internecie to dyskusyjna sprawa – często spotykam się z opiniami, że nie powinno się tego robić, ponieważ zmniejsza to czytelność tekstu (zamiast ją zwiększać).

  • Zauważyłam różnicę, myślałam chwilowo że coś mi się strona źle wczytała jeśli chodzi o styl ;)
    Myślę, że jest w porządku, tekst czyta się równie wygodnie, a na pierwszy rzut ładniej wygląda gdy znajduje się jednak w jednej linii ze zdjęciami.

    Swoją drogą zrobiłaś świetny przewodnik dla każdego freelancera, choć pewnie nie tylko ;) Większą uwagę zwróciłabym tylko na krzesło – to bardzo ważne, na czym spędzać będziemy bite kilka godzin dziennie i nie warto na krześle oszczędzać. Już lepiej na lepsze biurko poczekać ;)

    • Masz rację co do krzesła – sama ciągle nie mam odpowiedniego. Mój własny poradnik zmotywował mnie do rozpoczęcia poszukiwań… :)

      • Polecam skórzanego MARKUSa z ikei. Po moich poszukiwaniach wypadł najlepiej i jestem z niego bardzo zadowolona. Poza wszystkimi bajerami typu regulowanie wysokości i poziomu nachylenia, ma wygodne wyprofilowanie na dół pleców i oparcie na głowę – w wielogodzinnej pracy to zbawienie :)
        Do tego wszystkiego jest bardzo trwały, po 4 latach wygląda jakby prawie jakby przyjechał ze sklepu ;)

        • Jesteś kolejną osobą, która mi go poleca, coś w tym musi być!

  • Ojej, jakie świetne pomysły! Zamierzam się do kupienia tych uchwytów na kable :P Moim biurkiem jest toaletka, więc i tak większość czasu spędzam na łóżku :)

  • Mariola

    Super wpis! Szczególnie spodobało mi się ta komoda z biurkiem – chyba zacznę zbierać pieniążki, bo to idealne rozwiązanie jak się ma małą przestrzeń do zaaranżowania. Szukam takiej lampy jak ze zdjęcia tylko w wersji GIGANT – podłogowej i najlepiej białej :) Widziałaś może takową buszując po designerskich stronach? Albo któryś z czytelników wie? Znalazłam z Kare Design ale kosztuje coś ponad 700 zł :(
    Pozdrawiam gorąco!

    • Mariola, z tego co przeglądałam to ta lampa z Kare to jedna z najlepszych cenowo opcji… Designerskie oświetlenie niestety, ale kosztuje swoje.

  • Dorota

    Lepiej się czyta :)
    Właśnie w weekend będę przerabiać swoje miejsce pracy więc post na czasie :D
    Co do kolorów to kiedyś wyczytałam, że niebieski to kreatywność i inspiracja.

  • Karo

    Zauważyłam! Ale to nie robi mi różnicy. Ważna jest treść!

  • Sama mam zamiar za jakiś czas trochę pozmieniać w rozkładzie pokoju i ustawić biurko tak by było mi wygodniej.

  • Bardzo fajny post i fajne pomysły :)

  • olka

    jej, tak czytam na spokojnie cały wpis, patrzę -kot Rysiu :D ha! mój też się tak wabi :)
    a akapity faktycznie szybciej się czyta, przynajmniej mi :)

    • To jest potwierdzone badaniami, że najlepiej czyta się nam wersy o długości pomiędzy 55 a 75 znaków, wliczając spacje.

  • Marzę o tym, żeby móc w opisywany przez Ciebie sposób ustawić biurko w swoim pokoju. Pokój mam naprawdę olbrzymi, ale straszliwie zagracony. W dodatku przy oknie stoi telewizor, którego nie można przestawić w inne miejsce, dopóki nie zainwestuję w dłuższy kabel. :(
    Tak wiele i zarazem tak niewiele możliwości na ponad 20 m2.

    • No to nie marudzić tylko kupować dłuższy kabel! ;))

      • Dziś próbowałam i niestety, wszystko wróciło na swoje dawne miejsce :( I to nie jest kwestia zbyt krótkiego kabla. Pokój wyglądał na straszliwie zagracony i dużo mniejszy niż jest w rzeczywistości :(

  • Nierownosci zawsze mnie irytuja :) rowne= dobre :)

    Bardzo, ale to bardzo podoba mi sie ta czarna tablica magnesowa, z kalendarzem, zegarem i innymi gadzetami. W bialym kolorze bylaby idealna :) Chcialabym miec taki kacik pracy, ale poki co nie mam miejsca. Moze kiedys bede na swoim i uda mi sie zorganizowac takie miejsce. Bardzo podoba mi sie biel. Jest taka czysta, ńie rozprasza i nie wprowadza chaosu.

  • Natalia

    A dla mnie to wlasnie temat idealny na dzis – cały wieczor głowie sie jak odświeżyć swoj pokój u rodzicow, w ktorym musi sie znalezc miejsce do pracy. Aktualnie biurko mam ustawione w totalnie odwrotny sposob do polecanego. Jestem praworęczna, wiec biurko po lewej stronie okna to katastrofa… Wydaje mi sie jednak, ze w moim malutkim pokoju nie da sie zrobic innego rozkładu, niz to co teraz. Po lewej jest za wąsko (parapet… Chyba, ze postawić biurko nie od samego okna, tylko na srodku sciany), a „na wprost okna” wydaje mi sie, ze zajęłoby za duzo miejsca.
    Moze cos poradzisz?
    Aktualnie pokój wyglada tak:
    http://oi59.tinypic.com/6qxt9d.jpg
    Wszystkie meble mogą zostać wymienione (poza sofą, ktora się rozkłada do 190x120cm).
    Dzieki! :)

    • Natalia

      Myślałam, myślałam… i wymyśliłam ;) Gdybym zrezygnowała z komody, a postawiła na dużą szafę z przesuwanymi drzwiami, gdzie pomieściłabym wszystkie rzeczy + wybrałabym krótsze biurko (120cm)… To mogłabym w sumie postawić kanapę na miejscu biurka i biurko na miejscu kanapy :) I to w dwóch opcjach do wyboru.
      http://i61.tinypic.com/2jdl84j.jpg
      http://i57.tinypic.com/t7its7.jpg
      Dzięki za inspirujący post!

      • Doskonale sobie sama poradziłaś, brawo! I nawet rozrysowałaś wszystko! :)

        W opcji przy ścianie będziesz miała widok na drzwi, więc będzie idealnie :)

  • Ola

    Tekst równo ze zdjęciem wygląda lepiej. A może spróbuj jeszcze justowania?

  • aska

    mi się teraz gorzej czytało. wołałam poprzednią wersję.

  • Moje biurko jest zorganizowane do momentu nauki matematyki. Wtedy jednak myślę „o wrócę do historii” albo „niemiecki taki ciekawy, nic z niego nie mam ale ciekawy”. I podczas odrabiania jednego zadania z matmy przez moje biurko przechodzi fala innych, ciekawszych przedmiotów. Efekt? Biurko po lekcjach z matematyki nie przypomina biurka, a plac boju.

  • Jak zawsze inspirująco! :)

    btw Ja bym jeszcze wyjustowała tekst. ;)

    • O mamo co Wy wszyscy z tym justowaniem… :D
      Przy projektowaniu bloga się nasłuchałam, że tekstu w sieci się nie justuje, bo nie i koniec.

  • Di.

    <3 kocham Twoje posty! Po parę razy dziennie potrafię sprawdzać Twojego bloga, fejsa i instagram czy nie dodałaś czegoś nowego ;) Od razu przychodzi mi milion twórczych pomysłów do głowy. Nic tak nie poprawia humoru jak solidna dawka inspiracji! Jeżeli chodzi o rozkład tekstu, to wizualnie jest lepiej, ale mnie osobiście czytało się mniej wygodnie (jakby wolniej) i nie wiem czemu jak któreś zdjęcie przykuło moją uwagę w trakcie czytania, to trudniej mi było odnaleźć fragment, na którym przerwałam.
    Ogólnie świetna notka! (z resztą u Ciebie każda jedna jest perełką) Wrzuć gdzieś koniecznie fotkę jak wkomponowałaś skrzynkę w swoje miejsce pracy i oczywiście później regału skrzynkowego, jak już zrealizujesz plan, bo jestem mega ciekawa jak to wyglada :) Buziaki!

    • Dzięki Di, bardzo miło mi to czytać :) To znaczy, że blog spełnia swoją rolę…

      Co do skrzynki – jak będzie co pokazać, to się pochwalę. Ciągle kombinuję jak to swoje własne miejsce pracy uczynić maksymalnie funkcjonalnym.

  • Niedługo przeprowadzam się i będę musiała zorganizować sobie takie miejsce do pracy.Moim zdaniem światło i dobre krzesło to podstawa. Nie wiem na jak duże biurko będę mogła sobie pozwolić (chciałabym by miało szufladę) ;) pozdrawiam

  • Zdecydowanie lepiej jest teraz. Te nierówne wersy trochę denerwowały ;)

    A post mi się przyda, bo za tydzień czeka mnie przeprowadzka i będę szykować sobie nowy kącik do nauki ;)

  • ale piekne zdjęcia!!! przecudne – to one bradziej przykuły moją uwagę.

    A czyta się naprawdę wygodnie!

    Super!

  • agata

    pewnego dnia chciałam sobie zaprojektować własny organizator a ty idealnie mi dałaś post a wczoraj przesunęłam sobie biurko i szukałam inspiracji do zorganizowanie tam miejsca no i proszę (-:

  • LP

    Niestety dłuższe wersy faktycznie czyta się gorzej, tzn wolniej – choć wyrównanie ze zdjęciami wygląda estetycznie.
    Nie bez powodu w gazetach szpalty tekstu są wąskie! :)

    • No tak, masz rację. Tylko co tu zrobić, gdy chce się mieć i maksymalnie duże zdjęcia i jak najlepszą czytelność tekstu?

  • Szczerze mówiąc, to myślałam, że coś się rozjeżdża w mojej przeglądarce, że te zdjęcia są większe niż tekst :)
    Tak jak teraz jest znacznie lepiej, nie czyta się przez to mniej komfortowo.
    A co do miejsca pracy – właśnie noszę się z zamówieniem drewnianego blatu, który wraz z nogami kupionymi na allegro oraz kontenerkami z Ikei będzie moim biurkiem. Niestety nie znalazłam nic gotowego, co by mi pasowało pod względem wymiarów (uroki małego mieszkania), wyglądu i ceny.

  • Zdecydowanie wygodniej się czyta :) A post bardzo przydatny, ja mam akurat biurko drewniane, ustawione prostopadle do okna i naprawdę przyjemnie się przy nim pracuje :)

  • Szczerze mówiąc jakbyś nie napisała to pewnie bym się nie zorientowała a to z prostej przyczyny- czytało się tak dobrze jak zwykle :P… Fajny post, ja uwielbiam takie gadżety do organizacji więc mam tego mnóstwo i nie ma bałaganu w moim królestwie. :)

  • Śledzę regularnie i wciąż nie mogę się nadziwić skąd tyle świetnych pomysłów na wpisy w Twojej głowie. :)

    Zapraszam na nasz mały debiucik

  • RudyGosia

    Podpięłaś myszkę do Macbooka… Nie wiem, czy mogę dalej czytać :P

    Zastanawia mnie jedno: jak to zorganizować, jeśli dysponujemy tylko jednym, małym pokojem? A trzeba zmieścić łóżko, biurko, jakąś komódkę a jeszcze flipchart by się przydał! :D Dobrze chociaż, że jest osobna garderoba!

    • Podpięłam myszkę do MacBooka… to doprawdy straszne, natychmiast wyrzucam ją przez okno ;)

  • Super wpis! Dziękuje, że kładziesz czas aby zaspokoić czytelnicze potrzeby :)
    Szczerze to nie zauważyłam różnicy i czytało mi się równie dobrze jak zwykle. Pozdrawiam!

  • Genialne inspiracje :) Czuję się zmotywowana do ogarnięcia przestrzeni wokół mnie :)

  • bardzo dobrze się czyta ;)
    a post ciekawy i przydatny – akurat się przeprowadzam i urządzam wszystko na nowo ;)

  • Jest różnica w czytaniu :) Mi osobiście tak jest wygodniej :)

  • Konkrety i jeszcze więcej konkretów! :) Lubię takie posty, bez zbędnych ceregieli, doradztwo w zawodowym wykonaniu :)
    A co do ostatniego pytania na temat akapitów, mnie osobiście dużo lepiej się czyta jeśli całość tekstu jest wyjustowana. Wtedy wcięcia nie wprowadzają dodatkowego chaosu :) Poza tym, wcięcia są, zdaje się zbędne, ze względu na formę Twoich postów – treść przerywana zdjęciami :) Pozdrawiam!

    • Wcięcia w tekście podobno zwiększają jego czytelność, bo nasze oko może płynnie przechodzić z linii do linii, ma jakiś punkt odniesienia.

  • Mnie osobiście bardziej odpowiada jeśli tekst jest tej samej wielkości co zdjęcia ;)
    Co do urządzenia miejsca do pracy, niestety i tak mam z tym ogromny problem. Bo nie mogę tego wszystkiego pogodzić z resztą mebli u mnie w pokoju ;( Ale post bardzo przydatny.

  • Oooo, wrócę do tego wpisu i to wkrótce, bo za chwilę urządzam swój gabinet w mieszkaniu. Będę miała kilka kwestii do przemyślenia, bo potrzebuję jednocześnie biurka do „klasycznej” pracy przy komputerze, ale też stołu, przy którym będę siadała do pracy z klientami. i teraz zastanawiam się, czy postarać się o jeden mebel i jakoś połączyć te dwie funkcje, czy urządzić osobno biurko i stół.. Alino, uratuj ;)

    • To zależy od wielkości pomieszczenia…

  • Ja mam ogromną słabość do różnego rodzaju karteczek, znaczników, kolorowych długopisów itp. Rzadko z nich korzystam, ale muszę mieć te bajery na biurku. Dopiero wtedy jestem przekonana, że jestem przygotowana do pracy.

    PS. Bardzo lubię równe akapity. U siebie takie stosuje, Jakoś zawsze mam poczucie, że taki niewyjustowany tekst jest… niedokończony. Przekleństwo skupiania się na szczegółach…

  • zainspirowana ;)

    Bardzo dobrze sie czyta :) poza tym temat bardzo ciekawy i na czasie, u mnie skończy sie chyba na przemeblowaniu całego pokoju ;D

  • Świetne dodatki, ja na przykład potrzebuję naprawdę dużo przestrzeni do pracy, wtedy czuję, że na wszystko starcza miejsca ;)
    Pozdrawiam ciepło !

  • Mnie się czytało bardzo dobrze, w ogóle nie zauważyłam różnicy w układzie tekstu.
    Alina, a masz jakiś pomysł na kable wijące się pod biurkiem? U mnie jest to bardzo widoczne. Mam miejsce pracy frontem skierowane do drzwi co lubię, mam ogląd na wszystko. Minusem jest to, że widać niesamowicie kable.

    • To pytanie pojawiło się już tyle razy, że chyba będę musiała przygotować osobny post na ten temat :)

  • Od razu coś mi nie pasowało :D Szczerze powiedziawszy wolałam te wycięte. Dobrze mi się czytało i tak na dobrą sprawę dzięki temu Twój blog był oryginalny – nigdzie czegoś takiego nie widziałam i zachwycałam się Twoją kreatywnością – sama bym na to nie wpadła ;) Co do rad – na 100% wykorzystam przy zbliżającym się (powoli… :/) remoncie pokoju :P

    • No niestety ja też na to sama nie wpadłam, tylko osoba, która projektowała szablon bloga.

  • PS – ZMIENIŁAŚ „PROFILOWE” :D

    • Ha, jesteś pierwszą, która to skomentowała :)

  • Dla mnie zdecydowany must have to dużo światła i inspirujący widok. Tablica też pomaga :) Ale chyba najważniejszy ze wszystkich jest brak rozpraszaczy.

  • Ciekawym, moim zdaniem, pomysłem jest wykorzystanie byłego biurka komputerowego (na komputer stacjonarny) do pracy z laptopem. W takim biurku zamontowana jest przesuwana klapka na klawiaturę – można tam trzymać notatnik, w ten sposób oszczędzamy miejsce i w przypadku odejścia od kompa po prostu zasuwamy klapkę i nikt nie widzi co tam gryzmoliliśmy.

    A co do tekstu to nie zauważyłam różnicy. Ale porównałam wpisy i obecna wersja mi się bardziej podoba.

  • Ania

    Ja szczerze mówiąc nie zauważyłam, ale bardzo mi się podoba!

  • Uff, moje biurko i jego ustawienie spełnia wszystkie najważniejsze warunki! ;) Ale i tak marzy mi się taki wielki biały blat na drewnianych nogach… ale to nie na mój maleńki pokój niestety.
    Mam do Ciebie pytanie odnośnie macbooka – czy Twój macbook to ten 13 calowy? a jeśli tak, to czy miałaś jakiś problem ze zmianą 15cali na 13? Czy nie brakuje Ci tego większego ekranu? Pytam, bo też chcę kupić i zastanawiam się, czy nie będę żałować jak kupię 13stkę.

    • dea

      między 13 a 15 nie ma aż tak wielkiej różnicy by to zmniejszenie mogło przeszkadzać, jeśli jednak chodzi o komfort użytkowania, dla mnie 13 jest znacznie lepsza :)

      • Tak, mam wielkość 13 cali. Ani razu nie pomyślałam o tym, że ekran jest mniejszy. To chyba przez znacznie lepszą rozdzielczość. Jestem z niego naprawdę BARDZO zadowolona :)

  • Magda

    Temat organizacji miejsca pracy jest mi bardzo bliski, gdyż ponad rok temu sama je organizowałam – prowadzę firmę w domu.
    Przeczytałam Twojego posta i … zawiodłam się. Bardzo powierzchownie potraktowałaś temat. Fakt, każdy musi dostosować biuro do własnych potrzeb, ale organizacja każdego biura to nie tylko wybór odpowiednich mebli, kolorystyki itd., ale również wydzielenie stref działania, segregacji dokumentów znajdujących się w biurze, zmechanizowaniu pewnych czynności, czyli zainwestowaniu w sprzęty, które niekiedy skracają nasz czas pracy. Miejsce pracy to nas wielu miejsce gdzie spędzamy dużo czasu. Organizacja miejsca pracy to temat rzeka. Ja pomimo że w biurze prowadzę firmę to również jest to centrum dowodzenia całego mojego życia. To tam planuje obowiązki domowe, to tam załatwiam istotne sprawy prywatne. Moje miejsce pracy to archiwum wszystkich dokumentów domowych i prywatnych. Myślę, że warto abyś rozbudowała temat na podtematy związane z miejscem pracy, segregacją dokumentacji, wydzielaniu stref, może jakiś osobny temat o gadżetach do biura.

    • Magdaleno, jak sama napisałaś – to temat rzeka, można by pisać i pisać. Myślę, że ten artykuł jest już odpowiednio długi. Być może uznam, że warto stworzyć jego kolejną część, by pewne kwestie rozwinąć :)

  • dea

    Mi się nie czytało gorzej, wręcz przeciwnie.
    Faktycznie mówi się, że krótsze wersy są lepsze, choć ma to swój minus – całościowo treść wygląda wtedy na znacznie bogatszą, co może odstraszać potencjalnego czytelnika (np. „o rety, tyle czytania” gdy ten ma 5 wolnych minut, które chce miło u Ciebie spędzić).

    Mnie czytało się lepiej, bo wizualnie lepiej to wygląda gdy początek zdania jest równy z linią zdjęcia.

    to tyle :)

  • Wyrównanie tekstu do zdjęć, to świetny pomysł, ale teraz tekst jest za długi w wierszu, co trochę jednak utrudnia czytanie (Chyba, że ktoś i tak korzysta z mobilnych urządzeń, które jak wiadomo dostosowują szerokość do wyświetlania).

    Alinko, zrobiłaś świetny wpis w którym poruszyłaś wiele istotnych zagadnień. Podziwiam Ciebie za bardzo fajne i estetyczne grafiki, które zamieszczasz. Powiem też, że ta tematyka również leży mi na sercu tylko, że postanowiłem ją rozbić na pojedyncze wpisy i tak o oświetleniu napisałem specjalny post

    http://edycja-tekstu.pl/idealna-lampka-na-biurko/

    Mam nadzieję, że komuś się przyda i będzie stanowić dobre uzupełnienie Twojego wpisu :)

  • Mam nadzieję, że po przeprowadzce do akademika znajdę tam trochę miejsca dla siebie i będzie mi się dobrze pracowało, uczyło i spędzało czas. Liczę na to, że będę miała trochę swobody i uda mi się dostosować to miejsce do moich potrzeb i zachcianek. Dużo przyjemniej siedzi się w miejscu, które nam odpowiada i się podoba.
    Jeśli chodzi o szerokość akapitów to mnie wygodniej się czytało, gdy były one węższe. Czcionka jest stosunkowo mała i muszę dużo „jeździć” wzrokiem po ekranie w trakcie czytania, przez co także oczy się szybciej męczą.

    • No tego właśnie się obawiałam, stąd ten eksperyment.

  • aska

    idealny wpis dla mnie. od dawna szukałam czegoś, żeby krzesło obrotowe nie niszczyło mi paneli i jest ! :) zamówiłam przeźroczystą matę z Twojego linku. Mam nadzieje, że dostajesz coś od tych stron jeśli z Twojego linku ktoś zrobi zamówienie. pozdrawiam :)

    • Wpisy sponsorowane na blogu są ZAWSZE OZNACZONE. Jasno i wyraźnie.
      Jeśli w artykule znajdą się kiedyś linki sponsorowane, to nie będę tego przed Wami ukrywać.

      PS. Cieszę się, że udało mi się pomóc :)

  • Dla mnie najważniejszy jest porządek na biurku i przestrzeń wokół, lubię móc patrzeć za okno pracując, to jest fajne, bo mogę się oderwać i też zrelaksować wzrok patrząc w dal i w przestrzeń. A porządek jest ważny żeby nie odciągał mojej uwagi od zadania, które mam do wykonania. Pozdrawiam

  • O tak, nachylona podstawka pod laptop to podstawa – jest całkowicie inny komfort pracy. Pewnie wiedzą to wszyscy, któr8ym w pewnym momencie kręgosłup odmówił współpracy po spędzaniu długich godzin w biurze!

  • Anka

    Różnicę zauważyłam, teraz jest ładniej. Trochę mi się gryzły większe zdjęcia a mnijeszy tekst;)

  • Paeonia

    Mogłabym Cię prosić o przepis na ciasto z jeżynami? Bo na instagramie nie mogę rozwinąć wszystkich komentarzy… nie wiem co się dzieje..

  • G.

    Alinko jak jest z tym organizerem będzie można kupić gotowiec czy nie? Bo w jednym poście jest,że tak,a w drugim ,że nie ;)

    • Będzie do sprzedaży wydrukowany. O tym, że nie będzie pisałam w poprzednich, starych wpisach, wiele miesięcy temu :)

  • Ja zauważyłam! Bo wcześniej to mi jakoś zakłócało idealną harmonię Twojego bloga! Wielkie dzięki za tę matę ochronną na podłogę! Kilka miesięcy temu miałam cyklinowany parkiet, a potrzebuję fotela obrotowego i póki co nie brałam się za jego kupno z uwagi na to, że ten parkiet tak pięknie wygląda :) 3 dyszki, a będę się czuła swobodnie :) Bardzo przydatny wpis :)

  • n.

    ” Staramy się jak najbliżej ustawić dodatkowe szafki i regały” – z tym byłabym ostrożna, lepiej jednak ustawić niektóre meble czy sprzęty tak, żeby od czasu do czasu musieć do nich wstać. Kiedy wszystko jest w pobliżu okazuje się, że kilka godzin spędzamy w jednej, siedzącej pozycji, a później nasz kręgosłup cierpi. Lepiej odsunąć np. drukarkę gdzieś w drugi kąt pokoju, żeby od czasu do czasu się rozruszać. ;)

  • n.

    Aaaa i chętnie zobaczyłabym jak wygląda ta skrzynka przy twoim biurku!
    Masz jakąś wizje idealnego regału właśnie do domowego miejsca pracy? Ja czasami sobie myśle, że chciałabym mieć taki jeden mebel, który umożliwiłby mi przechowywanie tych wszystkich akcesoriów biurowych, papierów, książek itp. Który byłby ładny i jednocześnie mega funkcjonalny, gdzie np. sama mogłabym zdecydować o ilości i ustawieniu półek itd. Np. bardzo podoba mi się projekt Worknest, nie wiem czy widziałaś http://homeli.co.uk/worknest-modular-desk-by-wiktoria-lenart/ tylko to jest do przestrzeni biurowej typu open space, zastanawiam się jak to przenieść do przestrzeni domowej, „nieco” mniejszej.. ;p

  • Spadasz mi z nieba z tym tekstem – właśnie jestem przed urządzaniem sobie przestrzeni do pracy w domu!

  • Gosia Zielono Mi

    W takich miejscach najważniejszy jest dla mnie tzw. indywidualny charakter. Nawet w biurze, pracując na zmianę z koleżanką musiałam wcisnąć coś swojego:)

  • Świetne te gadżety i inne „przeszkadzacze” :) Nazwałam je tak, bo niestety w moim przypadku tylko w ten sposób działają. Rozpraszają mnie swoim pięknem, naprawdę :D Dlatego biurko podczas pisania postów (na szczęście naukę mam już za sobą, więc głównie do tego służy mi komputer ;) ) mam wyczyszczone do zera. Poza samym sprzętem do pisania, oczywiście :)

    Zapisałam się właśnie do Twojego newslettera – już czekam na ciekawe inspiracje!!!

  • Genialny wpis :) czegoś takiego dawno nie czytałem. Miejsce do pracy to najważniejszy „element” domu w którym tworzymy mnóstwo wspaniałych rzeczy, więc warto o nie zadbać.

  • zawsze sie zastanawiałam nad tymi wcięciami w tekście :) chyba wolę obecną wersję.

  • Dużo lepiej się czyta, zmiana na plus :)

  • Dobrze mieć biurko niedaleko okna, aby móc co jakiś czas zerkać sobie w dal. Taka gimnastyka dla oczu bardzo dobrze chroni nasz wzrok, a szczególnie naszych pociech, które co raz więcej czasu spędzaju przy komputerze bądź przy książkach.

  • Ja co prawda jestem już po studiach, ale też dziękuję za wpis. Każdy ma co prawda inne wnętrza swoich pokoi, ale warto zachować pewne standardy jeśli chodzi o urządzenie takiego miejsca. Życzę inspiracji do dalszych wpisów i serdecznie pozdrawiam.

  • Ta szerokość szpalty daje radę. :)